´╗� BAYDER'den e─čitim paneli
BAYDER

BAYDERÔÇÖden e─čitim paneli

BAYDERÔÇÖden e─čitim paneli

Bayburt Tarih, K├╝lt├╝r ve Edebiyat Derne─či taraf─▒ndan y├╝r├╝t├╝len ÔÇťBayburtÔÇÖun Kabu─čunu K─▒ran ─░ncileriÔÇŁ isimli AB ProjesiÔÇÖnde e─čitim paneli d├╝zenlendi. Okul idarecileri ve il genelinde g├Ârev yapan ├Â─čretmenlere y├Ânelik d├╝zenlenen panele konu┼čmac─▒ olarak Bayburt ├ťniversitesiÔÇÖnden Yrd. Do├ž. Dr. Fatih Yal├ž─▒n, Yrd. Do├ž. Dr. Figen ├çam Tosun ve Milli E─čitim Maarif M├╝fetti┼či Muzaffer ┼×im┼ček kat─▒ld─▒.

BAYDER Ba┼čkan─▒ Fatih D├╝ndar, panel ├Âncesinde yapt─▒─č─▒ a├ž─▒l─▒┼č konu┼čmas─▒nda proje kapsam─▒nda bug├╝ne kadar yap─▒lanlara de─čindi. D├╝ndar, proje kapsam─▒nda uzman e─čitimciler getirilerek okullarda ki┼čisel geli┼čim seminerleri d├╝zenlendi─čini, Milli E─čitim M├╝d├╝rl├╝─č├╝ÔÇÖnce belirlenen ├Â─črencilere evlerinde e─čitim k├Â┼česi olu┼čturuldu─čunu ve TEOG setleri da─č─▒t─▒ld─▒─č─▒n─▒ belirtti. Projede aileleri bilin├žlendirme ama├žl─▒ ziyaretlerin s├╝rd├╝─č├╝n├╝ ifade eden D├╝ndar, proje ortaklar─▒ olan Bayburt ├ťniversitesi ve Milli E─čitim M├╝d├╝rl├╝─č├╝ yetkililerine te┼čekk├╝r etti.
BAYDER den e─čitim paneliMilli E─čitim Maarif M├╝fetti┼či Muzaffer ┼×im┼čekÔÇÖin ÔÇśCumhuriyet Tarihinde Okulla┼čma Oranlar─▒ÔÇÖ hakk─▒nda yapt─▒─č─▒ sunumun ard─▒ndan konu┼čan Yrd. Do├ž. Dr. Fatih Yal├ž─▒n ise,┬á BayburtÔÇÖta k─▒z ├žocuklar─▒n─▒n e─čitimleri ile ilgili 2008 y─▒l─▒nda yapt─▒─č─▒ saha ├žal─▒┼čmas─▒ hakk─▒nda bilgiler verdi.

Yal├ž─▒n, ┼č├Âyle konu┼čtu:

ÔÇťBayburtÔÇÖta k─▒z ├žocuklar─▒n─▒n en ├žok tercih etti─či okul K─▒z Meslek Lisesi. Yapt─▒─č─▒m─▒z g├Âr├╝┼čmelerde K─▒z Meslek LisesiÔÇÖnin yeriyle ilgili o d├Ânemde ├žok fazla itiraz vard─▒. Zannederim Milli E─čitim M├╝d├╝rl├╝─č├╝m├╝z├╝n bununla ilgili bir tak─▒m ├žal─▒┼čmalar─▒ var. ├çok merkezi bir yer oldu─ču i├žin okul giri┼č ve ├ž─▒k─▒┼člar─▒nda o d├Ânemlerde problem vard─▒. ┼×imdi k─▒zlara y├Ânelik K─▒z Anadolu ─░mam Hatip lisesi var. Bu k─▒zlar─▒n okulla┼čma oran─▒n─▒ art─▒racakt─▒r.ÔÇŁ

BayburtÔÇÖtaki k─▒z ├žocuklar─▒n─▒n okumamas─▒n─▒n ├Ân├╝ndeki etkenlerden birinin erken ya┼čta evlenme durumunun oldu─čunu ve ara┼čt─▒rmalarda bu durumla en ├žok Maden K├Ây├╝ÔÇÖnde kar┼č─▒la┼čt─▒klar─▒n─▒ belirten Yal├ž─▒n, ÔÇťKi┼čisel nedenler olarak kendilerine uygun g├Âr├╝len toplumsal rol├╝ kabullenmi┼č ├Â─črencilerimiz var. Baz─▒ spesifik ┼čeyler var. Mesela BayburtÔÇÖta erken ya┼čta evlenme en ├žok Maden K├Ây├╝ÔÇÖnde kar┼č─▒la┼čt─▒─č─▒m─▒z bir durumdu. 5-6 y─▒l ├Ânce b├Âyleydi. ┼×imdi halen devam ediyor mu, de─či┼čti mi bilmiyorum. K─▒z ├žocuklar─▒nda erken evlenip b├╝y├╝k┼čehire gitme durumu vard─▒ÔÇŁ dedi.

├çal─▒┼čma kapsam─▒nda devams─▒zl─▒klar─▒ da ara┼čt─▒rd─▒klar─▒n─▒ ve en ├žok okul terklerinin 9. s─▒n─▒fta ya┼čand─▒─č─▒n─▒ tespit ettiklerini s├Âyleyen Yal├ž─▒n, ÔÇťBu ├žal─▒┼čma kapsam─▒nda biz devams─▒zl─▒klar─▒ da ara┼čt─▒rd─▒k. Neden devams─▒zl─▒k yap─▒l─▒yor? 9. s─▒n─▒ftan sonra mesela ├žok yo─čun bir terk var. Yani 10 ve 11. s─▒n─▒ftan sonra ├žok fazla yok ama 9. s─▒n─▒ftan sonra var. Onunla ilgili ├Âzellikle ├Â─črenci ve ├Â─čretmenlerle yapt─▒─č─▒m─▒z g├Âr├╝┼čmelerde 9. s─▒n─▒f m├╝fredat─▒n─▒n ├žok yo─čun oldu─ču ve akademik ba┼čar─▒s─▒zl─▒─č─▒n 9. s─▒n─▒fta ├žok fazla olmas─▒ nedeniyle bu terklerin bu d├Ânemde ortaya ├ž─▒kt─▒─č─▒ g├Âr├╝l├╝yor. O d├Ânemde biz bakanl─▒─ča do─črudan bir rapor haz─▒rlad─▒─č─▒m─▒z i├žin 9. s─▒n─▒f m├╝fredat─▒n─▒n biraz daha rahatlat─▒lmas─▒ di─čer s─▒n─▒flara yay─▒lmas─▒ diye bir ┼čey koymu┼čtuk. ├ç├╝nk├╝ ger├žekten ├Â─črencinin ergenli─če ge├ži┼č d├Ânemi. Orta ├Â─čretime ge├ži┼č d├Ânemi. Ve ├žok yo─čun bir program. Bu okulu terk etmedeki en ├Ânemli sebeplerden bir tanesiydi. Yine tabi Bayburt tar─▒m ┼čehri oldu─ču i├žin okul ve tar─▒m faaliyetlerinin ├žak─▒┼čmas─▒ b├╝y├╝k bir problem oluyordu. Yine ekonomik durumdaki de─či┼čme nedeniyle okulu terk eden ├Â─črenciler vard─▒ÔÇŁ ┼čeklinde konu┼čtu.

Bayburt ├ťniversitesi ├ľ─čretim ├ťyesi Yrd. Do├ž. Dr. Figen ├çam Tosun ise, 12 y─▒ll─▒k zorunlu e─čitim d├Âneminde okulla┼čma oran─▒n─▒n y├╝kseldi─čini ve k─▒z ├žocuklar─▒ a├ž─▒s─▒ndan bundaki en b├╝y├╝k pay─▒n a├ž─▒k ├Â─čretim liseleri oldu─čunu kaydetti. A├ž─▒k ├ľ─čretim Liselerinin k─▒z ├žocuklar─▒n─▒n okula devam etmemesi┬á i├žin bir ka├ž─▒┼č noktas─▒ olarak g├Âr├╝ld├╝─č├╝n├╝ belirten Tosun, a├ž─▒k ├Â─čretim liseleri ile ilgili yeni bir planlama gerekti─čini belirtti.

Tosun, konu┼čmas─▒nda ┼ču ifadelere yer verdi:

ÔÇťA├ž─▒k ├ľ─čretim Liseleri ka├ž─▒┼č noktas─▒ÔÇŁ

ÔÇťHocalar─▒m genel olarak k─▒zlar─▒n okulla┼čmas─▒ndan ve bununla ilgili problemlerden bahsettiler. Ben biraz daha ele┼čtirel olarak bakaca─č─▒m olaya. ├ç├╝nk├╝ 12 y─▒ll─▒k zorunlu e─čitim d├Âneminde okulla┼čma oran─▒n─▒n bir hayli yukar─▒da oldu─čunu g├Âr├╝yoruz. Bu art─▒┼č─▒n i├žerisinde a├ž─▒k ├Â─čretim liseleri de ├žok b├╝y├╝k yer almaya ba┼člad─▒lar. Bu kapsamda ben BayburtÔÇÖta bir ├žal─▒┼čma ger├žekle┼čtirdim. Bunu kongrelerde bildiri olarak sundum, makale olarak da yay─▒nland─▒. Ayn─▒ verileri burada sizinle payla┼čmak istiyorum. Ayn─▒ ele┼čtirileri burada da yapmak istiyorum. ├ç├╝nk├╝ okulla┼čma oran─▒n─▒ Avrupa Birli─či standartlar─▒na veya ├ža─čda┼č medeniyetler seviyesine y├╝kseltmek istiyoruz ama bunu ne kadar nitelikli ba┼čarabiliyoruz? Yoksa yapmaya ├žal─▒┼čt─▒─č─▒m─▒z ┼čey sadece say─▒lar─▒n abart─▒lmas─▒ m─▒? Bunlara dikkat ├žekmek gerekiyor bence.ÔÇŁ

ÔÇťCiddi d├╝zenleme yap─▒lmas─▒ gerekiyorÔÇŁ

ÔÇťA├ž─▒k ├ľ─čretim Liseleri bir ├žok ├╝lkede ba┼čar─▒yla uygulanan bir sistem. Bizde de illaki olmas─▒ gerekir. ├ľrg├╝n e─čitimden ├že┼čitli nedenlerle ├ž─▒km─▒┼č olan ki┼čilere alternatif olarak sunulmal─▒d─▒r. Ama bununla birlikte T├╝rkiyeÔÇÖde ─░├ž Anadolu, Do─ču, G├╝neydo─ču, Karadeniz gibi bir ├žok b├Âlgemizde hatta bat─▒da baz─▒ yerlerde h├ól├ó baz─▒ sebeplerle k─▒z ├žocuklar─▒n─▒n okula gidilmemesi ├Ân├╝nde ├žok ciddi bir ka├ž─▒┼č noktas─▒ olarak g├Âr├╝l├╝yor. O y├╝zden a├ž─▒k ├Â─čretimle ilgili bir planlama ya da farkl─▒ bir dizayna gidilebilir diye d├╝┼č├╝n├╝yoruz. ├ç├╝nk├╝ bizde a├ž─▒k liseye gidenlerin ├Ân├╝nde evlenmesi i├žin bir engel yok. Tabi ki 30 ya┼č─▒ndaki kad─▒n okumak istiyorsa ÔÇśhay─▒r bo┼čan gelÔÇÖ gibi bir ┼čey demek m├╝mk├╝n de─čil. Ama 8. s─▒n─▒ftan sonra okuyup kendi iste─čiyle evlenmek isteyen bir k─▒z i├žinde engelleyici standartlar ta┼č─▒m─▒yor. O y├╝zden a├ž─▒k ├Â─čretim liseleriyle ilgili bu 8. s─▒n─▒ftan ge├ži┼čle ilgili ├žok ciddi d├╝zenlemeler yap─▒lmas─▒ gerekti─čini d├╝┼č├╝n├╝yorum.ÔÇŁ

Panel sonunda s├Âz alan Bayburt ├ťniversitesi Rekt├Âr Yard─▒mc─▒s─▒ Prof. Dr. Aslan G├╝lc├╝ ise, projenin ├žok ├Ânemli bir eksikli─čin giderilmesi katk─▒lar sunaca─č─▒n─▒ ifade ederek, ba┼čta BAYDER olmak ├╝zere eme─či olan herkese te┼čekk├╝r etti.

Panel, konu┼čmac─▒lara ├že┼čitli hediyeler verilmesiyle son buldu.

ZİYARETÇİ YORUMLARI

Hen├╝z yorum yap─▒lmam─▒┼č. ─░lk yorumu a┼ča─č─▒daki form arac─▒l─▒─č─▒yla siz yapabilirsiniz.

B─░R YORUM YAZ
İstanbul Escort - Şişli Escort - Şişli Escort Bayan
istanbul escort halkal─▒ escort ┼či┼čli escort escort istanbul ─░zmit Escort t├╝rbanl─▒ escort
antalya escort bayan - mersin escort bayan